Poznejte sládka pivovaru Počerňák

08.01.2021

Tomáš Čermák začal vařit pivo asi před devíti lety na podomácku sestrojené varně ze dvou 50 litrových sudů. Proč má rád laktobacily a kam by se rád podíval na stáž? 

Jedním slovem, co pro Vás znamená pivo?

Pohodu.

Jak jste se dostal k vaření piva?

Začínal jsem asi před devíti lety na podomácku sestrojené varně ze dvou 50 litrových sudů. Asi po třech letech jsem si řekl, že bych se o pivu rád dozvěděl něco víc, a tak jsem začal dálkově studovat kvasnou technologii v Praze, Podskalský.

Jak dlouho už se této práci věnujete?

Skoro tři roky.

Baví Vás vařit nějaký konkrétní typ piva? A proč?

Baví mě vařit vše, nejvíc svrchně kvašená piva nejlépe s ovocnou infůzí, a kyselá piva. A proč? Protože tam za vás práci odvedou laktobacily ☺.

Kde berete nové nápady? Necháváte se inspirovat jinými pivovary?

Na něco zajímavého narazím občas ve světě, největší radost mi dělá uvařit pivo podle svého receptu.

Máte nějaký pivovarský sen, který byste si rád splnil?

Vzhledem k současné covidové situaci se jedná opravdu jen o sen, ale rád bych někdy absolvoval stáž v některém z mých oblíbených amerických pivovarů.

Stane se Vám někdy, že se Vám pivo nepovede?

Stalo se mi to jednou, bylo to v začátcích mého létajícího pivovaru. A než si kazit jméno tak šla celá várka do kanálu. Tady v Počerňáku se mi to nestalo, vše šlape jak dobře seřízený stroj.

Jaké pivo si Vy sám dáte nejraději?

Vyloženého favorita nemám, na žízeň ležák, na něj nedám dopustit, mezi má oblíbená piva patří i Gose a Neipa.

My jezdíme na kole. Jaký sport preferujete Vy? A máte nějaký tip, co zajímavého se dá navštívit v okolí Vašeho pivovaru?

Kolo mám také rád, s ostatními sládky pravidelně jezdíme tour po českých a bavorských pivovarech. Kromě toho jsem zcela propadl onewheelu.

Jaké největší výzvy Vám přinesl rok 2020?

I přes značná omezení mající dopad na provoz pivovaru je to fakt, že jsme pivo vařili po celý rok.

Na co se těšíte v příštím roce?

Až se vše vrátí do normálu, otevřou se restaurace a hospody a lidé opět začnou chodit na pivo.


© 2020 Na kole do pivovaru. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky